8 Mayıs 2011 Pazar

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ


Pamukkale Üniversitesi, 1992 yılında Denizli'de kurulmuş olan bir devlet üniversitesidir.
1992 yılına kadar Dokuz Eylül Üniversitesi'ne bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren Denizli Mühendislik Fakültesi, Eğitim Yüksekokulu ve Denizli Tıp Fakültesi ile kurulan Üniversite, bugün on fakülte, dört enstitü, beş yüksekokul, sekiz meslek yüksekokulu ile faaliyetlerini sürdürmektedir.Genç yaşına rağmen hızla gelişerek, Eylül 2009 itibariyle, 32000 öğrenci, 1500'ü akademik olmak üzere 2700 çalışana ulaşmıştır.Tüm fakültelerin ve sosyal tesislerin bir araya toplanacağı bir alan olarak düşünülen Kınıklı kampüsünde çok hızlı bir üst yapı çalışması süreci yaşanmaktadır.Olimpiyat bayrağına sahip olan tek üniversite,Pamukkale Üniversitesi'dir.Pamukkale Üniversitesinde akademik ve idari personelin sayı ve niteliğinin artması, yukarıda bahsedilen yeni mekânlar ile modern eğitim-öğretim ve hizmet ortamlarının yaratılması sayesinde araştırma ve eğitim-öğretim standardının önde gelen Üniversitelere ulaştırılması sağlanmıştır.Modern bir kütüphanesi vardır.Bu arada 2008 yılı itibariyle;45000 adet kitap,63 adet online veri tabanı,48000 adet elektronik dergi,37000 adet elektronik kitap,12 adet cd-rom veri tabanı,2 adet dvd-rom tabanı,750 başlıklı dergi ve 1350 adet tez bulunmaktadır. Bilimsel alt yapının gelişmesine paralel olarak Uluslararası Atıf endeksince taranan dergilerde yayımlanan makale sayısı 1991 yılında 41 iken 2004' de 145' e, 2005' de 227' ye ve 2006 yılının ilk 6 ayında 173'e yükselmiştir. Bilimsel etkinlikler de bu gelişmelere paralel olarak artmış, hemen her hafta en az bir etkinliğin düzenlendiği Üniversitemizde 2005-2006 Akademik Yılında gerçekleştirilen bilimsel toplantısayısı150, konuşmacı sayısı ise 5.000' i aşmıştır. Uluslararası öğrenci ve öğretim elemanı değişimlerine önem verilmiş, Sokrates-Erasmus programları kapsamında Avrupa'nın önde gelen üniversitelerinde sürdürülen 30 program ile işbirliği anlaşmaları imzalanmıştır

FAKÜLTELER:
  • Tıp Fakültesi
  • Edebiyat Fakültesi
  • Fen Fakültesi
  • Eğitim Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • Teknik Eğitim Fakültesi
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi

Yüksekokullar

  • Denizli Sağlık Yüksekokulu
  • Fizik tedavi ve rehabilitasyon Yüksekokulu
  • Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu

Meslek Yüksek Okulları

  • Denizli Meslek Yüksekokulu
  • Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Kale Meslek Yüksekokulu
  • Bekilli Meslek Yüksekokulu
  • Buldan Meslek Yüksekokulu
  • Çivril Meslek Yüksekokulu
  • Honaz Meslek Yüksekokulu
  • Bozkurt Meslek Yüksekokulu

Enstitüler

  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
GÖRSELLERDEN SEÇMELER

 

 









TANITIM VİDEOSU
  

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder