15 Mayıs 2011 Pazar

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİSİ ENSTİTÜSÜ

    İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü İzmir'in üçüncü yüksek öğretim kurumu olarak 1992 yılında kurulmuştur.  Asıl etkinlik alanı bilim ve teknolojide ileri düzeyde araştırma, eğitim, öğretim, üretim, yayın ve danışmanlık yapmaktır. 2004- 2005 öğretim yılı itibariyle 115 öğretim üyesi ve 403 öğretim elemanı görev yapmakta, toplam 1102 lisans ve 511 yüksek lisans-doktora öğrencisi eğitim görmektedir.

ABD'de ve Avrupa ülkelerinde "Teknoloji Enstitüsü" kavramı, araştırma-yoğun, teknik ağırlıklı yüksek öğrenim kurumlarını temsil eder. ABD'de teknik dallarda en önde gelen yüksek öğrenim kurumları olan MIT, Georgia Tech, CalTech de birer Teknoloji Enstitüsüdür. Dünyadaki diğer örnekleri gibi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde de disiplinlerarası yaklaşıma özel önem verilmektedir.

İYTE, yeni kurulmuş olmasına rağmen çok sayıda süreli yayın ve güncel kitaplar içeren bir kütüphaneye sahiptir. Bilgisayar sistemi ve İnternet ile diğer üniversiteler ve dış ülkeler ile kurulmuş bir iletişim ağı mevcuttur. Tüm eğitim alanlarında bilgisayar destekli bir eğitim-öğretim programı uygulanmaktadır.

İYTE, kurulduğu günden 1999'a kadar İzmir şehir merkezinde hizmet vermiştir.

Fakülteler

Fen Fakültesi


  • Biyoloji Bölümü


  • Fizik Bölümü


  • Kimya Bölümü


  • Matematik Bölümü

    Mühendislik Fakültesi



  • Bilgisayar Mühendisliği Bölümü


  •  Elektrik-Elektroni


  • Mühendisliği Bölümü


  •  Gıda Mühendisliği Bölümü




  •  İnşaat Mühendisliği Bölümü


  •  Kimya Mühendisliği Bölümü


  •  Makine Mühendisliği Bölümü

    Mimarlık Fakültesi



  • Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü


  • Mimarlık Bölümü


  •  Mimai Restorasyon Bölümü


  • Şehir ve Bölge Tasarımı Bölümü

  • Görsellerden Seçmeler






    FALİYETLERDEN SEÇMELER

                                                   


             

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder